Wojna handlowa odciska piętno na chińskiej branży lotniczej. China Southern Airlines zamierzały sprzedać 10 boeingów 787-8, lecz przewoźnik z południowo-wschodniej części Państwa Środka wstrzymał plany sprzedażowe Dreamlinerów, gdyż pozyskanie nowych i większych samolotów od Boeinga jest obecnie niemożliwe, a cła znacznie wywindowały ceny.
Najmniejszy wariant „Liniowca Marzeń” został stopniowo przyćmiony przez swojego większego „brata”, boeinga 787-9. Model 787-8, ze względu na mniejszą liczbę pasażerów i wyższe koszty w przeliczeniu na jedno miejsce, nie jest już tak opłacalny dla wielu linii lotniczych. Dla porównania, B787-9 oferuje większą liczbę miejsc siedzących i lepszą wydajność operacyjną, co czyni go preferowanym wyborem dla nowoczesnych flot.
Z tego powodu
China Southern Airlines zdecydowały sprzedać wszystkie B787-8. Jednak decyzja chińskiego rządu o nałożeniu 125-proc. cła na importowane towary wyprodukowane w Stanach Zjednoczonych Ameryki i pogłębiający się spór handlowy między Pekinem a Waszyngtonem wywołały niepewność co do przyszłych dostaw Boeinga, co skłoniło operatora z południowo-wschodniej części Państwa Środka do rewizji swojej decyzji i nie sprzedaży 10 najmniejszych Dreamlinerów. Także
Hainan Airlines chciały sprzedać dziewięć B787-8.
Szybko pogarszające się stosunki handlowe między USA a Chinami i wynikające z nich cła odwetowe sprawiają, że zamówienie samolotów przez chińskie linie lotnicze u Boeinga jest mało prawdopodobne lub nawet niewykonalne, zwłaszcza, że
Pekin zakazał rodzimym przewoźnikom zakupu i odbioru samolotów amerykańskiej produkcji. Istniejące chińskie cło na towary wyprodukowane w Stanach Zjednoczonych Ameryki, nałożone w odpowiedzi na 145-proc. cło na towary wyprodukowane w Chinach przez Donalda Trumpa, ponad dwukrotnie podnosi cenę samolotów Boeinga.
Chińscy przewoźnicy lotniczy oczekują na dostawę prawie 150 samolotów amerykańskiej produkcji, z czego kilkanaście maszyn jest już gotowych do dostawy przez Boeinga, oczekując na płytach postojowych w Charleston i Seattle. Na razie nie jest jasne, czy i kiedy te pasażerskie statki powietrzne zostaną dostarczone operatorom z Państwa Środka. China Southern Airlines oczekiwały na odbiór ponad 30 B737 MAX 8.